21. Efter träning

6/21/2015 10:50:00 em jojo 0 Comments

Idag var ett undantag. För idag både duschade och åt jag direkt efter jag kom hem från cykelrundan. Men det är enbart för att jag stack ut vid 21, och ska gå och lägga mig alldeles strax.

För annars är jag inte någon exemplarisk "efterträdare". Jag tycker det är skitjobbigt att duscha, eller snarare, själva duschandet är ju skönt, det är bara att ta sig in i den och sedan allt meck efteråt som är jobbigt. (Såg för övrigt att både Helena och Anna har svårt att komma in i duschen direkt).

Och så ska man fylla på med exakt rätt sorts energi, vid exakt rätt tillfälle också efter träning. Händer det någonsin? Inte särkilt ofta iallafall. Ibland slänger jag i mig första bästa livsmedel som finns tillgängligt på grund av akut hunger, ibland går det flera timmar innan jag kommer ihåg att det kanske är bra att stoppa i sig något.

Men om inte annat så är jag ju alltsom oftast väldigt glad och nöjd efter träning. Och det slår ju en dusch närsom...

0 kommentarer: