20. En träningsform jag älskar

6/20/2015 05:55:00 em jojo 0 Comments


Min sanna träningskärlek, det måste nog bli gymnastik ändå. Den har gett mig så mycket nämligen, och även om jag inte längre är aktiv, vare sig som truppgymnast eller tränare så blir jag alltid lika glad när jag får möjlighet till lite gymnastik.

För utöver att vara en av de mest allsidiga träningsformerna som finns, så gav gymnastiken mig mer än kroppskontroll deluxe. När jag tävlade och tränade som mest så fick jag i min träningsgrupp vänner för livet, jag lärde mig disciplin och att man kan mer än man tror. Om tränaren tror det...

Spänningen i tävlingsmomentet är någonting jag verkligen kan sakna idag, när jag främst tränar för att det är bra att träna och så. Jag önskar jag kunde komma på ett mål att sträva mot, just för att dels plocka upp den där disciplinen igen, men också känslan i magtrakten när det var dags att leverera på tävling.

Nu har jag inget mål att återigen tävla i just gymnastik, men än finns det en del konster kvar i den här kroppen, jag skäms inte för mig i en gympahall. Nu skulle jag nog inte hålla för en riktig comeback, men en volt eller två gör jag gärna lite då och då. Och stå på händer, det tänker jag för alltid göra, det är så bra att titta på världen upp och ner ibland.

0 kommentarer: