Islossningsmeditation

3/21/2015 05:47:00 em jojo 0 Comments

Jag tog mig ut en bit från stan i förhoppningen att kunna åka skridskor, till ett mysigt café. Men tji fick jag, för just där hade islossningen kommit en lite väl bra bit för långt för att jag skulle kunna stiga på.

Så då valde jag att bara sätta mig ner en bra stund vid strandkanten.
Ingen aktivitet, bara vara. Jag lät solen lysa på ansiktet och lyssnade på ljudet av en is som smälter. Jo, det lät, små bitar som guppade in mot stranden, sprickor som blev större och allt sådant.

Sedan blev jag hungrig och tog bilen till det mysiga caféet. Åt en laxmacka och drack en kopp kaffe på en bänk vid husväggen. Gott så för en lördag.
Resten av dagen har jag som synes fipplat med bloggen. Bytt utseende och lite så. Det dröjer säkert ett tag innan alla funktioner och så är som jag vill ha dem, men det här kan nog bli bra.

0 kommentarer: