Februari!

2/01/2015 05:54:00 em jojo 2 Comments



Idag drog den igång. Februari alltså. De senaste åren har februari varit en träna-varje-dag-månad och i år är det flera i bekantskapskretsen som hänger på den utmaningen. Nu räknas inte snöskottning till träning utifrån de "regler" vi satt upp, så efter typ en timmes skottning (märktes inte att jag hade skottat igår) så gav jag mig iväg på ett fluffigt skoterspår och tog en kort sväng på skidorna.

Det är inte lika många som hänger på min andra februariutmaning. Som jag började med ifjol. Efter räkningarna är betalda tar jag ut 500kr och de ska sedan räcka februari ut. Ifjol hade jag 59kr kvar sista februari, siktar på nåt liknande i år. Idag har det inte varit några problem, inte mycket att slösa pengar på här i stugan... 

Nä, här får man roa sig med andra saker än konsumtion, så nu ska jag ge mig ut på musjakt, hörde något mystiskt i hallen nyss.

2 kommentarer:

  1. Oj va me snö det kommit - vem tog bilden? Självutlösare eller musen ;)
    Hänger på en plankanutmaning och om en följer den ska en orka stå typ 4 minuter :P den 28:e.
    Har också köpstopp och frys,kyl o skafferi ska få "jobba" hårt!

    SvaraRadera
  2. Inga hemliga gäster, så det var självutlösaren. Hmm, fast vi kanske ska försöka dressera musen istället för att rigga fällan så kan den kanske hjälpa till med både kort och skottning nästa gång... Massa snö!

    SvaraRadera