Klart som korvspad!

1/28/2015 09:53:00 em jojo 0 Comments

Det är ju tur att min förra kollega som ville ha tips på upplägg i gymnastikarenan tänker lite som jag, för mina skisser jag messade över är ju ehh, lättolkade... Har varit i nämnda arena idag, vilket jag i och för sig är varje onsdag, eftersom eleverna har valbara idrottskurser på onsdagar. Idag lade vi fokus på handstående, och sedan blev det en hel del hopp och lek.

Jag kunde inte låta bli att larva mig lite jag med, och det är ju ändå rätt fascinerande vad den här 35(snart 36)-åriga kroppen klarar av. Började fundera lite på när den inte vill samarbeta längre. När kommer dagen då jag inte längre kan gå på händer, hoppa trampolin, skruva volter och göra hjulomsvängar på barren? Blir det ett stadigt förfall, eller kommer det bara att säga poff? Hmm, den dagen, den sorgen.

För att skjuta upp förfallet så är det ju självklart bra att hålla igång, så utöver dagens gymnastikpass blev det i vanlig ordning en onsdags-pump. Gott så.

0 kommentarer: