Fönmetoden

1/27/2015 08:11:00 em jojo 0 Comments

En kan ju tycka att det är en ynnest att få åka skidor på arbetstid. Och det är det. Oftast. Men idag, i helt perfekt skidväder och med nydragna spår så hade min klass mage att vara helt förskräckliga!

De genade, körde åt fel håll i spåret (bland alla landslagsåkare och skidskyttar), måste ha ätit sengångarstek och drog innan jag hade kommit tillbaka till vår vallabod. Självklart efterlämnade de i nämnda vallabod ett kaos med stavar, pjäxor och skidor.

De fick sig en avhyvling (även kallad fönmetoden) efteråt. Jag gillar de här kidsen, men ibland gör de mig galen! Fast som tur är glömmer jag fort, så imorgon är det säkert lika roligt som vanligt att träffa dem igen.

Utöver skidåkning (jag fick ju iallafall ihop ett par kilometer idag), så skakade jag av mig det sista med en härlig Sh'bam. Fick en fin komplimang efteråt om min förmåga att sprida glädje, och det var ju som perfekt tajmat det efter den här dagen!

0 kommentarer: