Expressbak

2/02/2015 09:49:00 em jojo 0 Comments

Alltså! Ibland blir det bara så bra! Som när jag lagar tomatsoppa till middag och känner att jag behöver någonting matigt till nämnda soppa. Det var lite tight om tid, för både tvättstugan och ett träningspass skulle hinnas med under kvällen. (Jag tog för övrigt på riktigt med mig en påse tvätt till gymmet, lånade tvättmaskinen som finns där och efter passet så var det bara att slänga ner allt i påsen och hänga upp härhemma. Så fick det bli när bara den ena av två maskiner fungerar i min tvättstuga).

Iallafall. Tillbaka till brödet. Rörde bara ihop två ägg och lite havremjölk med bovetemjöl, hasselnötsmjöl, mandelmjöl, lite fiberhusk, bakpulver och salt. Tänkte först att jag skulle göra muffins av dem, men effektiviteten fick gå före, så jag stjälpte bara upp smetdegen på ett bakplåtspapper, strödde över sesamfrön och gräddade i 175 grader. Tyvärr noll koll på hur länge, tolv minuter kanske?

Skar upp brödkakan i trekanter och de blev rent utsagt skitbra! Och den stepklass som jag gick på var också skitbra, jag har knappt kört nån step sedan jag slutade köra klasser, men kanske blir det ett återbesök...

0 kommentarer: