Att hålla hårt i

2/09/2015 09:14:00 em jojo 0 Comments

Vänner med respektive.
I morse ringde klockan skittidigt. Utanför fönstret blåste det på rejält, och jag hörde regnet mot rutan. Visste att det skulle vara snorhalt ute då plusgraderna verkligen tagit kål på snön. Jag hade lätt kunnat ligga kvar i sängen, och sen tagit bilen till jobbet lite smålagom till morgonmötet. 

Men det gjorde jag inte, jag klev upp, drog på mig träningskläder, överdragskläder och en reflexväst. Halkade mig till gymmet där jag trampade frenetiskt på en cykel i en halvtimme, duschade lite snabbt och halkade sedan vidare till jobbet. 

Varför denna arla morgon? Jo, för att jag skulle kunna ägna all min kvällstid åt mina fantastiska vänner som hade bjudit in sig till mig med hämtsushi och surr. Även om träningsutmaningen á la träna-varje-dag-februari är viktig, så är vännerna än viktigare.

Att vi sedan mest hamnade i domedagsdiskussioner ikväll gör väl egentligen ingenting, för vilka ska man annars prata om sådant med? Det är ju just de vännerna man ska hålla hårt i.

0 kommentarer: