PWO

2/11/2015 10:25:00 em jojo 0 Comments

Stark.
Så stark idag! Vikterna på pumpklassen bara flög upp! Tror det berodde på pajen som eleverna hade bakat på hemkunskapen och lämnat i personalrummet. Och som de råkade dubbla mängden socker i. Funkade visst fint som uppladdning iallafall... Effekten kom sig säkert till viss för att jag under ett par veckor har försökt äta mindre snabba kolhydrater i form av fika, bröd, dryck etc. Och kaffe. För att jag vill rensa systemet lite. Men idag var det en sån där dag där både kaffe och paj behövdes efter tre. Och då äter jag paj och dricker kaffe. Systemet klarar sig ändå.

Det pratas ju en hel del om PWO (pre-workout), kosttillskott som tas innan ett träningspass som ska höja prestationen och orken under ett träningspass. Min personliga åsikt är att det inte är någonting som man kanske egentligen behöver om man tränar på "hobbynivå." Jag vet dessutom en hel del som blir skakis, illamåendes och darriga av en del framtagna PWO:s.

Då har nog en pajbit bättre effekt. Eller likväl en mogen banan. Som sagt, man ska inte vara rädd för sina snabba kolhydrater, men man kan ju verkligen tajma in dem. Som jag visst gjorde idag. Ska jag hoppas jag på chokladbollar från hemkunskapen nästa onsdag då, för det verkar ju vara ett vinnande träningskoncept det här med onsdagssocker...?

0 kommentarer: