Twice!

5/13/2014 04:56:00 em jojo 0 Comments

Idag hade jag en sån där bra planerad dag på jobbet igen, som gjorde att jag fick träna på arbetstid. Nu är det ju inte så att jag planerar undervisningen för att jag själv ska få träna, men ibland passar det extra bra, och jag vet också att eleverna blir motiverade av att se när läraren är med och också tycker att det är lite slitigt.

Idag stod backintervaller på schemat, och uppvärmningen bestod av en jogg i snacktempo i ca 3 km innan backen tog vid. Åtta vändor hade jag satt som mål, och att de skulle ha en sån fart att de skulle orka alla åtta i ungefär samma tempo. De flesta fixade de åtta galant, några tog två extra vändor och så hade vi två grabbar som tänkte att de istället för kvällens tänkta fyspass på gymmet, brände av med 17 st när de ändå var igång! Starkt jobbat, och jag hade inte en suck att hänga med i deras tempo i backen.

Men jag fick ju iallafall upprepa exakt samma procedur, med jogg och åtta nya vändor, med nästa klass, så jag är definitivt nöjd med dagens träningspass. Nu väntar en ny kväll vid orienteringsstugan.

0 kommentarer: