Grönt är skönt. Part 2

11/04/2013 09:37:00 em jojo 0 Comments



Jorå, minsann, titta i bakgrunden. Sjalen jag stickade på igår blev klar! Den har ju bara varit på stickorna sedan i mars typ, så här jobbade vi snabbt. Just grönt är en av mina absoluta favoritfärger, och rubriken användes faktiskt på ett av mina allra första inlägg i den här bloggen. Jag tycker att det var nyss jag började, men så är det ju inte riktigt. Över tre år. Någon som har något önskemål om inlägg? Innehåll? Riktning? Något jag borde förnya eller förbättra kanske? All feedback tas tacksamt mot.

Efter en veckas höslovslatmaskande så steppade jag igång en ny träningsperiod. Både ny, nygammal och gammal koreografi i en bra blandning bjöd jag på idag. Jag var riktigt nöjd med coachandet idag, för att vara första gången med nya steg. Kommer att köra step varje måndag nu ett tag framöver, så det är bra att jag har bytt ut det mesta. Det var inte så många som hade bokat plats i förväg idag, men när vi väl drog igång var vi ändå ett bra stort gäng.

Nu ska jag ta och producera en powerpoint om skador och första hjälpen, lite kvällsjobb får man ta när man prioriterade mys före jobb i förra veckan... Känner ni till hur man ska ta hand om en mjukdels- eller ledskada? Själva tillvägagångssättet lärde jag mig tidigt när jag började träna gymnastik. Många stukade fötter har jag tagit hand om i mina dagar.

Det finns många varianter såklart, men när jag pluggande på GIH så lärde jag mig uttrycket PRICE, och den har följt med mig sedan dess. Nu blev ni nyfikna va? Eller har du redan stenkoll? Oavsett, istället för att jag ska ska rabbla upp allt (och då slösa ännu mer tid på att inte göra den där powerpointen) så hittar du en jättebra förklaring här


0 kommentarer: