Handtag, famntag

9/06/2013 05:21:00 em jojo 0 Comments


Skulle jag vilja ha synliga muskler? Ja. Är jag beredd att nästan minutiöst planera varje måltid och dess innehåll? Nej. 

Och eftersom det är den kontrollen jag (och märk väl, jag kan bara prata utifrån mig själv, så ingen generalisering här) måste ha på maten om jag vill plocka bort de där små handtagen, extrafluffet under sporttoppen och min mjuka haka så köper jag istället läget.

Jag är stolt och glad över att min kropp orkar köra massor av klasser, att den gillar att röra på sig, orkar med jobbet som idrottslärare, är stark, hel och frisk för det mesta och kan bära en 20-kilos ryggsäck på ett fjäll i flera dagar. Vem behöver synliga muskler för det? 

Visst, någon gång kanske det känns värt att toktrimma, men det är inte här och nu. Tack kroppen för att du finns! Nu ska du efter BodyPump-klassen få påfyllnad av energi i form av surströmming och umgänge med härliga kollegor. Och kanske en öl för mineralbalansens skull...

0 kommentarer: