Hyfsat

7/08/2013 06:04:00 em jojo 0 Comments


Bilden är i och för sig från stugan förra veckan, när jag körde min myrlöpning, men den är rätt talande för hela helgen. För Vålådalen måste vara paradiset på jorden för flygfän. Det är just på grund av knotten och myggen jag inte gärna är i fjällen under juni och juli. Augusti och september är ju annars magiska! Så då tycker jag ni ska komma på besök!

Nu var det inte fjällvandring jag skulle berätta om, utan att jag faktiskt gjorde ett hyfsat lopp på fjället. Någon bom i skogen men annars helt ok. Inte så konstigt kanske, för jag hade ju varit precis där och rekat ifjol... Då av misstag. Vackert och klart väder, och jag lyckades bra med kompassen igår. Men särskilt snabbt gick det inte att springa. Dels har jag lite för dålig kondis för tillfället, och dels så får man passa sig var man sätter fötterna ibland. 

Tråkigast med hela helgen var att pappa inte kunde vara med på den avslutande fjällorienteringen, han har nämligen gått och blivit tokförkyld men ögoninflammation och allt. Han som annars är en av de friskaste människor jag känner, så det var riktigt dåligt tajmat. Du får titta på orientering på tv pappa, VM från Finland visas ju i detta nu.


0 kommentarer: