Inte ett enda måste

4/07/2013 08:58:00 em jojo 0 Comments


Söndag. Tillika den sista dagen på påsklovet. Idag har jag verkligen varit ledig-ledig. Utan ett enda måste. Känner mig redo för jobb igen. Ingen söndagsångest här inte. Ungefär så här har min dag sett ut:

Jag tog ett varv med skidorna på pensionärsspåret efter frukost. Det gick crap, hade ingen som helst ork för att trycka till. (Har för övrigt upptäckt att jag inte gillar att nån tar rygg på mig! Låtsades som om det ringde och jag var tvungen att stanna för att svara)... Övade lite på teknik och gjorde det hela till en skidpromenad istället.

Åt plockmat till lunch. Läste bok och somnade på soffan. Fantastiskt skönt att somna på soffan, inte lika skönt att vakna upp på densamma. Mitt öra är lite klämt. Tittade på tv på datorn. Slumrade lite till. Åt lite annan plockmat till middag.

Följde med fina vännen-grannen-instruktörskollegan-mentorn (uj, vad långt, vi kallar henne Katten från och med nu) till hennes BodyBalance-klass och fick flyta igenom passet med fokus helt på mig själv. Det var alldeles för länge sedan jag bara gick på en klass, det får det bli ändring på. Katten är fortfarande en av mina favoritinstruktörer, trots att jag har varit på flera konvent och tränat för en massa proffs. Hon är grym!

Lite kväll är det ju kvar av den här sköna, lugna dagen. Får se vad jag fyller de sista timmarna med. Vad har du fyllt din söndag med? Jag hoppas att den har varit fin!

0 kommentarer: