Nuna

3/12/2013 03:57:00 em jojo 0 Comments


This is the true face of a gympalärare. Precis inkommen efter flera timmar utomhus. It's still winter outside. Rosig, vindpinad, kisrynkor och sjukt fnasiga läppar. Säkert inte helt nyttigt för hyn, men ändå är det nog min favoritlook. Eller, okej då, de fnasiga läpparna kan jag byta ut. Gärna mot vårvinterfräknar. Men annars så.

Nu har jag alltid haft turen att slippa stora problem med hyn, knappt en finne under tonårstiden. Men jag vet att jag troligen borde ta bättre hand om den, för den ska ju hänga med länge, men finns det något tråkigare än att joxa med krämer och sånt? Lermasker, ansiktsvatten, arton olika krämer för dittan och dattan. Orka, som kidsen sa för några år sedan (verkar vara ute nu)...

Min rutin är kort och enkel. Duscha, tvätta med rengöringsgelé, smörj med ansiktskräm. Jag har en fetare från Weleda för dagar som dessa, och en vanlig varuhusgegga för andra dagar. Solskyddsfaktor i geggan när solen kikar fram såklart.

Tjorvigare än så vill jag inte ha det, men har du något briljant tips som jag inte borde missa får du gärna delge mig det. Speciellt när det kommer till fnasiga läppar...

0 kommentarer: