Torsdag

2/28/2013 09:39:00 em jojo 0 Comments

Ser jag måhända en tvättid där borta?

Rubriktorka till en händelserik dag, förmiddagen spenderades på akuten. En elev kraschade efter ett hopp i slalombacken och skrapade upp hela ansiktet, och fick en fraktur i ett finger. Det gick ok ändå. Det blev såklart en hel del väntan och jag fick vetskap om att näthastighet är inte något prioriterat på sjukhus. Vi hade ju kunnat kolla på silverstafetten i mobilen medan vi väntade på doktorn annars..

I mina täckbrallor försökte jag sedan få lite datorjobb gjort, och efter ett möte så fick jag skynda mig för att hinna hem innan kvällens pass. I vanliga fall har jag ju med mig träningskläder till jobbet, men idag skulle jag ju egentligen hem efter utförsåkningen för att byta om och äta lunch, då jag bor så pass nära.

Väl på plats var det en mindre uppslutning än vanlig. Kan det vara sportlovslunken som börjat? Jag hade lagt in ett nytt block i min step-koreografi, och utlärningen gick riktigt bra, även om det var svårt för några nya med hela passet, som vi kört ett bra tag nu. Ny finallåt hade jag också, och trots mitt minutiösa räknande av takter missade jag ändå en grej.. Ja, ja, finslipning till nästa pass! Balance-klassen flöt på.

En jobbdag kvar, sedan får jag också några strödagar med lov! Jag tänker mig långhelg både den här och nästa. Lovely. Men annars är den stora frågan; när ska jag hinna tvätta? Tvättkorgen har exploderat och jag har inga träningskläder kvar...

0 kommentarer: