Sportblogg

12/01/2012 05:28:00 em jojo 0 Comments


Ja, jag vet att det här mer liknar en sportblogg än en träningsblogg den här veckan, men jag har som inte så mycket annat skoj att komma med. Och skoj är det, även om det var galet kallt att dansa i långkalsonger idag. Minus tolv och rejält blåsigt. Fingrarna har knappt tinat än. Som tur är får vi hänga i speakerhytten under tävlingarna, och där är det verkligen första parkett. Och jag som drömmer om att någon gång bli sportkommentator njuter i fulla drag. I morgon tänkte jag dock ställa mig på läktaren för att ta del av publikstämningen också.

Apropå sportbloggandet; jag har förresten funderat på det där med träning, hälsa och idrott. Att man inte helt automatiskt är intresserad av idrott bara för att man är intresserad av att träna. Mitt intresse för träning springer ur ett tidigt idrottsintresse, men jag vet att det inte är så för alla. De här tankarna tänkte jag nog formulera i ett helt annat inlägg. Men en dag till får man nog stå ut med sportbloggandet, oavsett om man är intresserad eller inte.

0 kommentarer: