Muddy Buddy

10/10/2012 08:46:00 em jojo 3 Comments


Det kommer att vara blöta och leriga elever som kommer tillbaka från skogen imorgon. Då är det nämligen dags för skolmästerskap i orientering igen och idag har jag och min cykel fått bekänna färg. Vi idrottslärare skulle ju ut med alla kontroller och tänkte oss att cykel måste gå snabbast. 

Jag, som till största delen satte ut kontroller i närheten av elljusspår och större stigar klarade mig rätt bra och kunde cykla genom det mesta, även om jag var härligt geggig och mysig när jag kom tillbaka till jobbet. Men en av mina stackars kollegor skulle nog haft våtdräkt och vattenskidor istället. (Nej okej rå, nu överdrev jag en smula, ifall någon nu tror att vi tänker dränka våra elever imorgon). 

Flörtade senare till mig ett lån av vattenslang (med varmvatten!) på en lägligt belägen däckfirma, så cykeln är iallafall ren nog att ta in i hallen. Där den brukar bo på nätterna. Men den skulle verkligen må bra av en rejäl översyn nu innan vintern. (Det är här någonstans någon lämplig person, förslagsvis inte alltför långt från Jämtland, bör erbjuda sina tjänster som mekaniker. Tack, tack)... 

Jag är ingen vintercyklare, även om jag önskade att jag var det. Tycker det är läskigt att cykla när det är halt, tror det till största delen beror på min gamla cykelolycka för hundra år sedan. Kanske dags att komma över det snart, och skaffa dubbdäck. Cyklar du på vintern?

3 kommentarer:

  1. jag cyklar på vintern! Men så bor jag ju också i London nuförtiden....inte cyklade jag hemma i Junsele inte, där åkte man ju spark på vintern ;)

    SvaraRadera
  2. Cyklar på vintern!? Bah! Jag cyklar inte ens på sommaren. Näärå, här undviks allt som tillnärmelsevis kan liknas vid vardagsmotion. Tränar gör man på gymmet. Dit åker man buss. :D

    SvaraRadera
  3. Spark! Det blir till att plocka fram den i vinter såklart. Om de nu bara kan låta bli att sanda halva gångbanan förstås.

    Inte vardagsmotion Soffelisoff, transport. Heelt olika saker :)

    SvaraRadera