Stelt

7/25/2012 12:18:00 em jojo 0 Comments


Jag fick äntligen ändan ur och bokade tid hos en naprapat för min axel. Resonerar väl som så många andra att har man inte konstanta smärtor eller något som verkligen hindrar en rörelse är det väl inte mödan värt att göra något ordentligt åt det. Jag fungerar ju både i vardagen och min träning. Men sedan några veckor tillbaka tycker jag ändå att min axel hindrar min träning litegrann och vad hade jag egentligen att förlora?

Sagt och gjort, idag träffade jag en mycket sympatisk naprapat från Årenaprapaterna, fast i Östersund. Hon gissade ganska snabbt (utifrån vad jag berättade), vad som nog fanns, eller inte fanns i axeln. Tittade, testade, drog, akupunkterade, knäckte osv. Jag är tydligen väldigt stel och fastlåst i både nacke och skuldra på vänster sida, och allt lyckades hon inte lösa upp. Hon sa också att om jag hade haft ett stillasittande kontorsjobb så hade jag troligen haft ont i bröstrygg, nacke och axlar på ett helt annat sätt än nu. Nu är det ju mest stelheten som stör mig. Jag gick därifrån med en ny tid inbokad och en bra känsla. En hemläxa fick jag med mig också, så det är väl bäst att lyda.

0 kommentarer: