Publikdag

7/21/2012 04:55:00 em jojo 0 Comments


Yranveckan är igång med allt vad det innebär. Fester, krogstråk, musikunderhållning och så vidare. Dessutom massa andra olika aktiviteter och många utflyttade som vänder hemåt för att umgås. och för min del är det allt annat som händer runtomkring som jag tycker är roligast den här veckan. Som idag. Då lyckades jag klämma in både en basketturnering och en löptävling. Ja som publik alltså.

Basketturneringen hade jag inte en tanke på att delta i, men däremot var jag på väg att anmäla mig till den korta sträckan av löptävlingen. Men det var innan min vad gick sönder där i maj och löpträningen hamnade i skymundan. Jämtland på fötter är annars verkligen ett lopp jag skulle vilja springa någon gång. En riktig folkfest. 

Man kan välja mellan en halvmara eller en typ en kvartsmara. I år var det runt 220 som var föranmälda till halvmaran och 200 till elvakilometaren. Hur många som anmält sig under dagen idag vet jag inte. Men nog var det många som sprang i motvinden. En klass utan tidtagning fanns också, och jag mötte många som var ute och promenerade och sprang tillsammans som en rolig grej. Cyklade nämligen längs banan och hejade på allt och alla. En härlig lördag och den fortsätter med häng i goda vänners lag.

0 kommentarer: