Oviktigt viktigt

4/11/2011 10:17:00 em jojo 3 Comments

After Pump. Rödansikte.

Jag krävde engagemang av mina deltagare på pumpen ikväll. Krävde dessutom att alla skulle utmana sig själva på åtminstone EN låt. De gjorde de också. Jag har ju pondus.... Detta innebar ju att även jag var tvungen att utmana mig själv lite extra. Jag valde bröst och biceps. Så där lade jag på vikt idag. Fy vad det är jobbig och svårt med biceps. Jag orkade inte hålla teknik hela vägen, och var tvungen att pausa en halv kombo. Men jag tror ändå deltagarna uppskattar när den som instruerar ger lite extra, eller? Anyho, nu tänker jag skriva ner vad jag lade på stången idag. Det är inte viktigt egentligen. Bara för att jag nu inte ska kunna plocka av utan måsta köra på det här ett tag framöver. Skrivet ord gäller liksom. Siffrorna är den sammanlagda vikten.
  • Uppvärmning 10 kg
  • Ben 30 kg
  • Bröst 20 kg
  • Rygg 15 kg (underarmarna pallar inte mer, tips någon)?
  • Triceps 10 kg på stång, 6,25 kg plattor till stå
  • Biceps 10 kg
  • Utfall
  • Axlar 2,5 kg/platta, 10 kg på stång
  • Mage
Trött och nyduschad blir det nu natti, natti. Sov gott!

3 kommentarer:

  1. JÄVLAR, vad stark du är! Det där kommer jag inte ens i närheten av! Jo, ben och triceps, och biceps tar jag ju 9 fast det är smärtsamt, och ok, resten är jag väl bara ett snäpp under, utom bröst där jag ligger lååångt efter. LÅNGT. EFTER. Jag brukar köra med tolv. *skäms* :D Go Jojjan!!

    SvaraRadera
  2. Jamen, så dog jag ju också under biceps och bröst. (blev ju peppad av dig då du har ett 5-kilo-på-varje-sida-på-biceps-mål ju) Jag ska ta mig tusan fortsätta på de vikterna ett tag. Lustigaste är ju att jag tycker att ben känns "lättast" nu, dags att öka där med kanske (vilket kommer att innebära att jag aldrig kommer att få upp stången)...

    Lassa på en etta till på bröst nästa gång vetja! Yes you can!

    SvaraRadera
  3. Härligt att du utmanar dina kunder till att ge max! Så får ju de ut mer av sin träning!

    SvaraRadera