Cyklist javisst!

2/02/2011 08:56:00 em jojo 0 Comments


Nä, inte jag. Jag tar mig från punkt A till punkt B och sedan hem igen. På sommaren. I vackert väder. Men en av mina favoritmänniskor på gymmet är spinninginstruktör (och hardcore-cyklist). Har väl inte besökt hans pass så värst frekvent. Typ en gång. Om jag inte missminner mig. Men nu är det tråkigt för han ska flytta söderut tillsammans med sin familj. För att kunna cykla några fler månader om året kanske... Liten hej-då-middag hos grannarna idag, vilket för övrigt slutade med att jag fick en matlåda med mig hem. Spoiled. Moi? Iallafall, tror och hoppas att det kommer att gå bra för Mr Cykel i skåneland. 

Borde kanske gå lite mer på spinning. Tråk! Oj, sa jag det högt? Och bli bättre på att konditionsträna. Jag hade det nämligen på känn, (eller kände det på byxorna kanske det ska sägas) men fick ett kvitto på att det har fikats alldeles för mycket på jobbet.... Nu väger jag mig inte ofta, men det var en mindre trevlig upplevelse i morse. Jag vet ju att det har blivit mindre träning i och med mitt nya heltidsjobb, men låtsades om att jag fick en massa vardagsmotion. Och jo, så är det ju, men inte tillräckligt för att trycka i sig morotskaka och elevbakade bullar i tid och otid... Jag skyller inte på någon annan än hemkunskapsläraren mig själv. Efter helgens 60års-fest blir det andra grahamsbullar. Promise.

0 kommentarer: