Rookie

1/10/2011 06:23:00 em jojo 2 Comments

old pic.


Första dagen på mitt nya jobb idag! Under våren kommer jag att jobba som idrottslärare på halvtid. Grejt! Känns jätteskönt att veta hur en stor del av våren kommer att se ut i och med mitt nya jobb. Nu kommer jag att kunna planera in träning, jobb på gymmet och andra aktiviteter på ett helt annat sätt än tidigare. Under första dagens lektioner avhandlades presentation och lekar. Man blir aldrig för gammal för att leka, däremot blir man gammal när man slutar leka. Och tänk vad leken tränar många viktiga egenskaper. Samarbete och interaktion, motorik, sinnesintryck, rumsuppfattning, impulskontroll och såklart kreativitet och fantasi. Dessutom är det ju så sjukt roligt! För övrigt så yrade vi nya lärare runt i lokalerna, försökte komma ihåg namn, hitta nycklar och bråkade med kopiatorn. Allt är som det ska vara alltså. 


Kvällen ägnas åt att sortera intryck från dagen. Knoppen får fila, kroppen får vila.

2 kommentarer:

  1. Kul! Vad är det för årsmodell på dina elever? :)

    SvaraRadera
  2. Oj, osnabb att skriva ett svar. Jag har senaredelselever. 6-9. Det är superskoj. Jag har längtat efter att få undervisa på den nivå jag är utbildad för. Nu ska jag bara sätta mig in i allt runtomkring...

    SvaraRadera