Nä, nu är det dags för en säng på gymmet

11/29/2010 09:37:00 em jojo 0 Comments

Andra blommor, annat överkast och lite
mer snö utanför fönstret just nu.

På måndagar står det en timmes BodyBalance på schemat. Klockan fyra på eftermiddagen. Det brukar ju innebära ungefär 2 timmar på gymmet. Förberedelser och lite eftersnack inräknat. Det hade jag räknat med även idag. Jag kom hem nyss... Först blev det bestämt att vi skulle träna in klapp- och klangkoreografin till skidskyttet. Eftersom en av mina kollegor som ska vara med på evenemanget har ett BodyCombat-pass precis efter mitt pass, så fick jag vänta på henne. Jag slötränade lite i gymmet ( = pratade strunt med kunder och personal, bytte papper i hållarna, lyssnade på mixen till skidskyttet, klippte upp ett hänglås med huvudnyckeln a.k.a bultsaxen, osv). Precis när vi skulle sätta igång att träna så fick jag ett telefonsamtal. Parasitsjukan. Bara att ladda om för en step-klass då. I fel sorts byxor och fel sorts skor. Mina bästa stepdojjor var hemma. Nu fick min vän vänta en timme på mig istället. Men till slut fick vi äntligen repa på "koreografin" (som sagt mest klapp- och klang) och nu sitter den förhoppningsvis till på onsdag när det är dags. Men iallafall, följaktligen funderar jag på om inte en säng i något skrymsle på gymmet skulle vara en god idé.

Kanske ett av de virrigare inlägg jag någonsin skapat. Men det bjuder jag på.

0 kommentarer: