Skadad

8/14/2010 08:42:00 fm jojo 0 Comments


Ja, inte fysiskt skadad alltså, men min hjärna är störd (jag gissar att jag inte är ensam om denna åkomma, den är säkerligen väldigt vanlig bland instruktörer). Jag kan inte lyssna på musik som normala människor. Räknar allt i åttor och hör vad bra en del låtar skulle vara till Step, om de bara mixades till jämna, fina block. Och ja, jag har tagit ett och annat aerobicsteg på krogen/nattklubben, bara för att testa lite... Sen blir jag förvånad när jag hör en pump-, attack- eller balancelåt på radio eller någon annanstans. Det låter ju helt konstigt i mina öron. Och otaliga är de gånger då jag låtsaspumpat i bilen, när Agnes Release Me spelats i bilradion. Självklart blir jag då sur för låten inte stämmer helt med koreografin. Jag är ju inte frisk. Som rehabilitering har jag satt ihop en lista. BodyPump 74, i "originalversion". Enjoy! (Eller irriteras).

0 kommentarer: