Blanktjärnsrundan

7/02/2016 08:13:00 em jojo 3 Comments



Har man hängt med i den bloggosfär som handlar om hälsa och träning är man säkert bekant med Blanktjärn. Den oerhört vackra tjärnen som är helt jadegrön! Till och med från satellit, titta på något karta från nätet bara! 

Själv har jag trots att jag ofta besökt området kring Vålådalen ända sedan jag var pytteliten ändå aldrig varit till just Blanktjärn. Bara avundsjukt lyssnat till historierna, och sett bilderna.

Men idag ser ni! Efter avklarad orienteringstävling (som jag i helgen är med och hjälper till med) så hade jag turen att få sällskap av två vana cyklister på rundan. Hade jag kört själv hade jag nog fegat på några fler ställen där det var tätt med sten och säkert inte cyklat över så många spänger som jag gjorde nu. Precis den sorts teknikträning som jag behöver!

Och inte nog med det, nu har jag även bockat av punkt 5 och 37 i Bloggar om hälsas #julikalender! Visste inte om jag skulle hoppa på den, men nu har jag av bara farten redan klarat av fyra punkter, så det är ju bara att köra vidare!

3 kommentarer:

  1. Julikalendern går ju av bara farten! Så kul att du hänger på! :)

    SvaraRadera
  2. Den rundan är så fin! Kul att du hänger med i julikalendern. Roligt är också att jag via Katrin hittade din blogg :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du hittade hit! Mer Jämtland åt folket! Jag har ju snubblat in på din blogg tidigare, men mer nu i och med min cykel"satsning".. :)

      Radera