Rötter och lera

4/17/2016 09:46:00 em jojo 0 Comments

Packade ur turskidorna ur bilen. Packade in cykeln. Idag blev det träningspremiär för vårt jobblag! Vi är ju ett gäng som ska cykla Fjällturen i sommar och idag drog en av de mer rutinerade cyklisterna ihop ett träningspass. På rötter och lera. Väldigt mycket rötter. Och en hel del lera, som synes. Men annars fantastiskt fint runt halvön, och riktigt härligt vårväder.

Jag ser mig själv som nybörjare på det här med cykling, men nån stig eller två har jag tagit mig framåt på. Så hur imponerande är det inte att min ena kollega, som aldrig tidigare har cyklat på en cykel utan fotbroms(!) bara rockade den här stigen! Vi skrattade, trixade och lärde oss mer och mer för varje tramptag. Gissningsvis behöver vi bli skjutsade runt på bokvagnar på jobbet imorgon..

Eftersom vi inte höll särskilt hög fart, så blev jag inte jättetrött (annat än i armar och rumpa) under själva cyklingen, men eftersom jag hade fått skjuts till vår mötesplats så skulle jag cykla ca 9 km grusväg hem. Och sisådär halvvägs så tog energin tvärslut. Lektion 1: Ha med dig lite extra energi i fickan, och slarva inte med lunchen innan.


0 kommentarer: