Lika viktigt

3/11/2016 02:53:00 em jojo 0 Comments


Sällskapet mitt drog iväg på landsvägscykling i morse (min inbokade MTB-tur blev inställd på grund av för få anmälda), själv hängde jag på ett tokroligt funktionellt träningspass som en galen skotte höll i. Några nya infallsvinklar blev det och en hel del övningar kan jag faktiskt ta med mig till mina lektioner, speciellt när vi ska köra kompisfys. 

Att världen är liten kom jag återigen fram till, tjejen jag parade ihop mig med under passet visade sig komma från en ort inte jättelångt hemifrån. Och att vi antingen hade setts på gymmet för typ tio år sedan, eller på GIH där bägge pluggat. Small world. 

Men för att återkomma till rubriken. Lika viktigt som jag tycker det är att röra på mig här är det att bara vara. Vila upp mig. Ligga på solstol och läsa bok. Dricka en kaffe. 

Boken påminner mig förresten om coola Helenas Te Araroa-äventyr på Nya Zeeland, som vi såklart måste återkomma till när jag är hemma med pålitligt nät igen. Men nu ett dopp i poolen!

0 kommentarer: