Snabbnudlar och glass

12/14/2015 06:03:00 em jojo 1 Comments

Kan bara betyda en sak. Influensa! För annars är jag inte en storförbrukare av vare sig glass eller snabbnudlar. Nudlarna som för övrigt är det första jag äter idag. Den ovälkomna hostan utvecklade sig under lördagsnatten till en heltäckande flunsa, med feber, frossa och ont i kroppen. Kunde inte ens njuta av den dignande hotellfrukosten i Trondheim jag hade sett fram mot. Då är det på riktigt.

Idag har jag således varit hemma från jobbet och försökt vila så mycket som möjligt. Roddat någon jobbgrej, men annars mest somnat till framför tv:n. Under de närmaste dagarna måste jag dock sätta betyg, men eftersom teknikens under är så långt framskridna kan jag ju ändå göra det från min soffa/säng. Mellan tupplurarna.

Det har varit ovanligt många förkylningar och sjukor för mig det här året, jag som brukade kalla mig för fröken Kärnfrisk... Får visst hitta något nytt smeknamn.

1 kommentar:

  1. Usch då :( Krya! Är själv lite under isen idag och håller tummarna för att det är ytterst kortvarigt.

    SvaraRadera