Trött

11/26/2015 06:21:00 em jojo 0 Comments

Orkade inte ens bemöda mig om en ny bild, så det fick bli en gammal, från i fjol höst när jag var på Helags. Det var en fin sväng. Så bilden har inget med rubriken att göra, även om jag säkert var lite trött där också efter att ha klättrat upp för fjället.

Fast dagens tröttma är av en annan sort. Den där som är mer mental. När dagarna går i ett, utan riktig återhämtning däremellan. (Återhämtningen kommer förvisso snart, så jag är inte orolig över hälsan eller så). Jag hade dessutom bokat in den populära torsdagscyklingen idag, eftersom jag ändå skulle ha en hel halvtimme till övers innan ett styrelsemöte. Klämma in och allt det där.

Men jag insåg mina begränsningar, och inget spinningpass i världen hade gjort nytta för vare sig kropp eller knopp idag. Så jag bokade av och gjorde någon av alla 20 reserver till cykelklassen glad. En halvtimmes attacksovande på soffan gjorde desto mer. Nu ska jag bara klara av nämnda styrelsemöte i bostadsrättsföreningen, sedan får jag göra kväll för den här dagen iallafall.

0 kommentarer: