Vad är du inte? Mörkrädd

9/08/2015 10:14:00 em jojo 0 Comments

Det var väl rätt nyss jag skrev en lista? Men listor är roligt och jag hittade en hos Niotillfem och UnderbaraClara.

Var är din mobiltelefon? Inte ens en meter från mig. Men i helgen var den inte ens i samma rum. Det var rätt skönt. Och så tänker jag att jag ska skärm-detoxa lite framöver.

Var är din andra hälft? Ja, det undrar jag med...

Ditt hår? Under en mössa för tillfället, den har inte åkt av än. Det är ju lite höst nu.

Ditt humör? Ovanligt negativt. Jag har en motivationsdipp. Rent allmänt opepp på det mesta helt enkelt. Tror det är kombinationen att jobb och fritid inte riktigt vill matcha just nu.

Din dagsplan? Att komma ikapp.

Det bästa du vet? Just nu, höstliga helger i fjällen.

Din dröm inatt? Nåt om orientering. Kontroller som satt fel och sånt där.

Ditt livsmål? Håhåjaja, den frågan bollar jag med mig själv rätt mycket just nu. Har inte riktigt landat än. Hälften av mig vill flytta ut till obygden (ungefär som en blandning mellan just Underbara Clara och Jonna Jinton). Vad den andra hälften vill är mer oklart, men den är mer urban.

Rummet du är i? Vardagsrummet. Äter kvällsgröt framför datorn (apropå att jag borde skärm-detoxa)...

Din hobby? Träna, pyssla och andas fjälluft. Inte nödvändigtvis i den ordningen.

Din skräck? Det där med nära och kära och olyckor.

Vem vill du vara om sex år? Jag är ta mig tusan 40+ då! Måste alltså börja läsa de sidorna i tidningen som vill berätta vilken hudkräm jag bör välja och vilken mat jag ska äta för just min ålder! Skämt åsido, jag vill vara mig själv, men en mer erfaren variant.

Var var du igår kväll? På jobbet till sju, sedan på affären och vidare till macken, för att till sist landa i soffan. Jag orkade inte göra något mer spännande igår kväll.

Vad är du inte? Mörkrädd. (Bilden visar för övrigt det jag såg i torsdags kväll när jag kom fram efter min två kilometers promenad med pannlampa från bilen upp till fjällstationen).

En sak du önskar dig? Fred på jorden. Tänker stort nu när jag får önska.

Var växte du upp? I Brunflo (uttalas mer brunn än brun, nästan brumm faktiskt om man säger det fort). En alldeles lagom liten ort ett par mil utanför Östersund.

Det senaste du gjorde? Skänkte en dagslön till UNHCR. Efter ett fint initiativ av en gammal studiekamrat. Jag jobbade helt enkelt gratis igår.

Din tv? Är på vinden. En liten en på 20 tum. Men syrrans jätte-tv bor däremot här...

Dina husdjur? Syrrans hund Lambert följde med in i systerkollektivet. Och så har jag dammlejon.

Din dator? En Macbook Air som jag förresten måste komma ihåg att ladda ner officepaketet på!

Saknas någon? Lycklig att ha de närmaste omkring mig, men ibland saknar jag både den ena och den andra även om jag tänker att jag har gått vidare.

Din bil? En silverfärgad liten VW Polo. Med takräcke som rymmer både skidor, kajak och cykel. En sportbil alltså!

Något du inte har på dig? Pikétröjor och skjortor. Kragar är verkligen inte min grej! Vareviga gång jag har hjälpt till någonstans, på något event eller tävling eller så, kan man ge sig den att det ska på en (oftast för stor) pikétröja! Brr.

Favoritaffär? Sportbutiker. Eller garnbutiker. Jämnt skägg.

Din sommar? Ömsom vin och vatten. En okej sommar. Problemet är väl att förra sommaren var magisk på så många plan så jag inte uppskattade den här till fullo.

Älskar någon? Inte på "det där" sättet.

Favoritfärg? Grönt. Men alla tror det är rosa...

När grät du senast? Kom en tår när jag såg (på Facebook såklart, var annars) hur fint flyktingar blev mottagna i Dortmund. Finns hopp om mänskligheten.

0 kommentarer: