Vingligt

7/07/2015 10:09:00 em jojo 0 Comments

Det tar sig! Även om hunden inte ser särskilt imponerad ut... Var tvungen att testa igen när jag kom hem från gymmet, bara för att se var jag är just nu. Jag var nämligen inte ens nära när jag testade det här på Rhodos i maj. Jag har varit på MOJO-yoga ikväll, och den här omgångens peak position är ju just sidoplanka med ben upp i luften (Vasisthasana har jag precis lärt mig att den heter. Inte för att man måste veta det för att öva på den, men ändå).

Min fina instruktörskollega bad mig vara med på podiet idag, så att hon kunde gå runt och idka lite handpåläggning bland kunderna. Och en blir ju lite mer koncentrerad på scen, så kanske var det det lilla extra som behövdes för att jag faktiskt skulle stå en stund, åt bägge håll! Om än lite vingligt.

Lite mer jobb med höftöppningar och lite stabilitet så kan ju det här bli en sån där instagramvänlig yogapose. På exotisk plats. I vita, luftiga kläder som aldrig blir skitiga. Med lagom naturligt, snyggt, beachblekt hår. För det vet vi väl alla, att det är den enda anledningen till att utöva yoga...? Jag skojar. Men det fattar ni va?

0 kommentarer: