Vi slänger in lite kanotpolo med

7/04/2015 06:05:00 em jojo 0 Comments


Är man på plats under en SM-vecka ska man såklart passa på att kolla in en massa idrotter med. Så nu har jag sett mina första SM-tävlingar i kanotpolo, beachvattenpolo, rollerderby, varpa och dragkamp. Ska jag vara ärlig så är det väl i de flesta fall mina första tävlingar överhuvudtaget i de flesta av ovan nämnda idrotter, varpa har jag faktiskt sett en gång tidigare. Och lika ärlig ska jag vara med att jag inte fattade så mycket av reglerna i rollerderby... Dragkamp behöver man ju inte vara något geni för att förstå, så det var riktigt roligt att i finvädret kolla på semifinaler och finaler! 

Huvudsyftet är ju annars att i helgen heja på tjejerna och killarna som tävlar i truppgymnastik. Damernas kval idag, och trots att det var hela tolv år sedan jag själv tävlade på SM så kom pirret i maggropen tillbaka så fort musiken drog igång! Häftigt ändå, och så roligt att störa på ett helt gäng av människor från förr! 

0 kommentarer: