Botemedel

7/06/2015 12:20:00 em jojo 0 Comments

Jag har haft ett rätt stort träningsmotstånd de senaste veckorna. Det blir liksom bara inte av. En följd av att jag inte har tränat lika regelbundet som vanligt den sista månaden eller två. Ni vet, steget till att då dra på sig träningskläderna blir som lite längre för varje dag. Det är något att råda bot på, för jag mår bättre av rörelse. No shit, Sherlock!

Då är det ju en himla tur att det finns en löpslinga som jag tycker det är den roligaste av dem alla, och där motståndet mot att ge sig iväg är som minst. Botemedlet mot ren och skär lathet. Den är alldeles lagom lång (5km), lagom platt och alltid lagom geggig! Sådär lerig så att jag var tvungen att spola av både skor, strumpor och tights med trädgårdsslangen innan jag kunde kliva in i min lägenhet.

Visst, det gick verkligen inte lekande lätt på rundan idag, men det är ändå så skönt att det enda man kan tänka på är var man sätter fötterna, och det enda som hörs är några fåglar och klafset från mina blöta skor. Fem kilometer skog är ungefär också det mitt knä klarar av utan att protestera alltför mycket, och idag var jag dessutom duktig och jobbade lite med rörligheten efteråt.

Vilket är ditt bästa kom-igång-(igen)-tips? Hjälp mig gärna till nya idéer vetja!

0 kommentarer: