2. Mitt första träningsminne

6/02/2015 07:35:00 fm jojo 0 Comments


Att vara i rörelse är någonting som har funnits med mig från väldigt tidig ålder. Jag menar, här får man ju sina första par längdskidor när man fyller ett år (om man fyller år på vintern, annars blir det till jul). Jag har i ett tidigare inlägg skrivit om min uppväxt, och hur jag och min syster alltid följde med på allehanda träningar och till stallet. 

Så det är svårt att särskilja vad som faktiskt är mitt allra första träningsminne, i någon organiserad form. Men jag kommer ihåg gångträningarna när vi gick Kyrkrundan, ibland med händerna bakom nacken för att öva på tekniken. Och så kommer jag ihåg den varma saften man fick efter att ha gått i mål på kommunskidan. Och så kommer jag ihåg limpmackan med makrill i tomatsås som pålägg på loftet i stallet.

0 kommentarer: