1. En introduktion till min träningsblogg

6/01/2015 05:22:00 em jojo 0 Comments

Här är det då. Första inlägget i Uppochhoppas träningsbloggsutmaning. Om man är ute efter en enda specifik del av träning och hälsa när man tittar in på min blogg så behöver jag göra den läsaren besviken. När jag började för ganska precis fem år sedan så var mitt fokus främst träning, och kanske ännu mer låg fokuset kring gruppträning. Det var ett sätt att skriva träningsdagbok och försöka beskriva saker ur en instruktörs perspektiv. 

Men jag är ju mer än en instruktör, och ju längre tiden gick desto mer kände jag att det mest blev upprepningar och plattityder. Visst, bloggen är fortfarande ett sätt att kunna titta tillbaka på min egen träning, men det finns så många andra viktiga delar i mitt liv, som jag också vill dela med mig av. Jag vill också vara ett alternativ till alla storstadsbloggar som skriver om träning, när jag skriver här från min lilla kant av världen, nämligen i sköna Jämtland.

Så, vad läser man om i min träningsblogg då? En snabb scanning av mitt arkiv visar att utöver gruppträning så innehåller bloggen en del fjäll och friluftsliv. Lite jobb (som ofta också har med hälsa att göra, idrottslärare som man är). Ibland får jag ett ryck och experimenterar i köket och så ofta jag kan så åker jag till stugan ute i obygden. Stänger av, andas in och andas ut.

0 kommentarer: