7. I min träningsväska

6/07/2015 01:49:00 em jojo 0 Comments

För det första är min träningsväska i nio av tio fall en ryggsäck. Jag fattar inte hur man kan släpa runt på en stor väska på ena axeln dagligen. Men det är ju jag det. Och inte har jag någon speciell träningsväska som är färdigpackad med smarta saker inför och efter ett träningspass heller.

Nä, som jag faktiskt berättade för bara någon vecka sedan, så är min ryggsäck alltid rätt full, och innehållet varierar från dag till dag. Beror ju som oftast på vilka idrottslektioner jag har under dagen, och vilka pass jag ska köra på kvällen.

Som tur är har jag ett skåp på gymmet där viktiga instruktörsgrejor får bo. Puff till headset, headsetbälte, instruktörsjacka, flera par skor och en enorm mängd av batterier. Det skulle bli jobbigt att behöva komma ihåg varje dag. Jag har också en uppsättning med grejer på jobbet, för man vet aldrig när det kan behövas lite extra prylar.

Men även om jag har massor av saker med mig dagligen så kan jag vara världssämst på att packa ur min ryggsäck när jag väl kommer hem. Nä, här jobbar vi visst med principen; äsch, jag måste ju ändå packa om den imorgon, alltså låter vi den stå över natten. Jättemysigt på morgonen när en drar upp de där svettiga kläderna man pulade i på kvällen...

0 kommentarer: