26. Training abroad

6/26/2015 08:42:00 em jojo 0 Comments

Jag har ju varit på ett gäng träningsresor nu. Till Playitas har jag varit två gånger, till Turkiet en, och nu senast till Rhodos. Perfekt att kombinera sol, bad, mat, dryck och trevligt sällskap! Jag kommer kanske inte hem mer tränad och fit än när jag åkte efter en sådan resa, ty det är det för mycket god mat och återhämtningsöl för, men energikontot är på topp och inspirationen till träning när man kommer hem igen brukar också vara hög.

Sen, när jag tänker efter så blir det ju en hel del träning även på andra resor. Jag är uppväxt efter devisen; ska man någonstans, så går man. Sightseeing och motion i ett liksom. Ett av mina första reseminnen har med just detta att göra. Jag är sju år gammal. På resa i Norge med mina föräldrar, på väg till Island dit vi ska åka med färja. I Bergen stannar vi ett tag. När alla andra tog linbanan upp till Fløien, då gick vi upp och tog linbanan ner istället..

Det finns alltid en topp att bestiga, var man är. Och som sagt, vi avverkade ju en halvmara per dag nu senast i London. Framöver är jag nyfiken på att gå på nån yogaklass i ett annat land, eller testa någon gruppträning i en större metropol, eller bara fortsätta upptäcka nya ställen till fots. Kanske vandra i norska fjäll. Eller i typ Pyrenéerna med för den delen. Men jag kan tänka mig ännu en måbra-resa à la All inclusive med. Allt hinns med.

0 kommentarer: