Agendan

5/01/2015 09:20:00 em jojo 0 Comments

Första maj, och tiden bara springer iväg. Det kommer att säga swisch, och så tar jag mot nya sexor till hösten! Men även om det kommer att gå jättefort så är det en hel del som händer innan dess förstås. Jag vet inte om det är dagens datum som gör att jag tittar framåt just idag, men eftersom det nu är vår på riktigt (även om jag höll på att frysa fötterna av mig på dagens orienteringstävling där jag satt och registrerade deltagare) så passar det ju bra att göra en liten lista över saker som händer framöver. I maj. Och sen i sommar. Jag hoppas såklart att det dyker upp en hel del härliga överraskningar, tycker nämligen att det finns plats för det. 

Närmast väntar en träningsresa! Om sisådär en vecka ska jag iväg till Rhodos, med ca 35 andra. Vi ska träna, vila, sola, äta och må gott. Måste leta reda på en piratutstyrsel till dess bara. Och skapa ett vattengympaprogram...

Resten av maj lär försvinna i en rättnings-bedömnings-avslutnings-dimma då jag har ett gäng niondeklassare som snart ska lämna skolan. I början av juni följer jag också med min nia på klassresa till Göteborg. Karuseller!

När sedan klassresor, avslutningsmiddagar och skolavslutningar är avklarade tar jag ett par dagars "försemester"och tar med mig min syster till London! Jag är glad för att få göra London igen, och hon är glad för att hennes favoritband spelar i staden just då. Win-win!

Sedan blir det nog någon veckas jobb igen efter midsommar, innan jag tar semester. Tänker mig en hel del hemester, och stughäng bland myggen. Och oplanerade dagar. Och försöka röra på mig en hel del. Paddla, springa, cykla och andra somriga saker.

Mitt i semestern ska jag jobba! Faktiskt. Jag har alltid haft en dröm om att få jobba på en fjällstation, och i två veckor i sommar blir det verklighet när jag ska till Storerikvollen i Norge och städa, servera och andas fjälluft! Två veckor i kategorin: Det här gör jag inte för pengarna. Titta på bilden så förstår ni varför.

Och sen blir det som sagt höst igen. Avlägset måhända, men ändå något av en nystart. Med en helt ny klass att lära känna. Spännande det med. Vad har just du för spännande på agendan framöver?

0 kommentarer: