Orkan-onsdag

4/01/2015 10:55:00 em jojo 0 Comments

Bilden har egentligen ingenting med detta inlägg att göra. Men bilden jag tog blev så suddig. Men jag tittade i kalendern idag. Och det var ju roligt! För förutom att det blir påsklov imorgon, så är det ju bara 40 dagar kvar till träningsresa!

Nu var det dock inte träningsresan jag skulle prata om denna onsdag, det hinner jag säkert skriva en hel del om ändå framöver. Nä, dagens inlägg handlar om orkan-onsdag. Japp, det är vad vi har döpt BodyPump-klassen till. Förra veckan var det strul med högtalarna på gymmet, och det var inte alls särskilt trevligt när inte musiken spelade. Så jag bestämde att vi skulle ha så litet mellanrum mellan låtarna som möjligt, för att slippa oljudet. (Det gick bra så länge det spelades musik nämligen).

Idag var det ordning på högtalarna igen, men eftersom det mest är ett gäng med stammisar som pumpar på onsdagar, med god teknik och bra koll på vikterna så fortsätter vi köra orkan-onsdag även framöver. Effektivt, väldigt korta pauser och mer tekniksnack under låtarna än mellan. Självklart kollade jag av innan om alla var med på hela konceptet, och att det såklart fanns möjlighet att vifta om det gick för fort. 

Mig veterligen var det ingen som kände att de saknade något under pumpen, utan de kommentarer jag har fått efter dessa klasser är att det var toppen med lite tempo, och att de gärna fortsätter med fart. Kul! Orkan-onsdag får det bli. Att vi dessutom äntligen har lite spelrum till nästa klass är ju verkligen en bonus!



0 kommentarer: