Hårding

4/13/2015 08:31:00 em jojo 0 Comments

Det finns ju de som är lite hårdare än andra. Min far är en av dem. Efter en natt med spöregn som slog mot stugtaket så vaknade vi sedan upp på söndagen till fortsatt nederbörd. I form av blötsnö deluxe. Inte så lite heller.

Tanken för dagen var en skidtur. Realiteten blev stughäng och allehanda tv-program. Hade visst inte sett Dirty Dancing 2. Inte reprisen av Tinas sommarkök heller. Eller en dokumentär om bin. Ja, ni fattar vilken sorts väder det var i stugan igår.

Men min käre far är som sagt av ett annat släkte. Så han gav sig iväg på äventyrsskidåkning och letade sig uppåt myrarna. Kom tillbaka skitnöjd, och hade haft en riktigt rolig tur. Det var visst lite kallsnö uppöver också. Kul för honom.

Jag satte på kaffekannan och fortsatte att sticka på min sjal jag.

0 kommentarer: