Din mamma jobbar inte här

4/14/2015 04:37:00 em jojo 0 Comments

Ibland blir man så trött. Som när man har fixat för skolklasser att få köra BodyPump på idrotten. Och ingen känns vid det material som ligger kvar när passet var över och hopplockat. Självklart var det "inte mina grejer", och då tänker man heller inte kännas vid dem. Vojne, vojne. Det var åtminstone bättre pli på den andra gruppen jag körde för efter lunch.

Utöver inte-mitt-problem-problemet så är det roligt att få visa på lite olika former av träning för eleverna, och många var riktigt duktiga. Alltid lika intressant att se grabbarna (för det är alltid grabbar), som lastar på lika mycket som fröken som har gjort det här i hundra år. Trots att man understryker att det är skillnad mot att gymma och att det är så många fler repetitioner...

Nu är jag ju inte supertaggad för att köra min ordinarie Sh'bam efter mina två BodyPump-pass idag, men väl på plats ska det nog bli lika skoj som vanligt! Jag kanske inte hoppar lika högt som vanligt bara.


0 kommentarer: