Efter solstol kommer bakhalt

4/05/2015 06:52:00 em jojo 0 Comments


Det är inte riktigt lika delar vila som aktivitet som gäller här i stugan. Vilan tar definitivt mer tid. Speciellt när man måste hinna sova middag, och ligga i en solstol under en filt mellan fikapauserna. Premiär blev det idag då elvakaffet för första gången intogs på verandan på den nya lillstugan.

Men bland all vila fick jag iallafall in en ordentlig aktivitet idag. Den mjuka snön den första biten av skidturen gjorde att mina skidor, trots fint vallade av min kära far, inte fäste för fem öre. Vilket innebar fyra kilometer uppför med rejält bakhalt. Med skate, stakning och pannben tog jag mig ändå upp till kallare snö och snabba utförslöpor. Så även om jag ville sälja skidorna i början var jag nöjd när jag kom hem igen.

0 kommentarer: