När (nästan) allt klaffar!

2/05/2015 10:40:00 em jojo 0 Comments

Foto: Tuomas Koli

Jag har haft en tokintensiv, fast väldigt bra, dag! Helt slut nu, och sängen lockar. På schemat idag fanns två delar snörugby med årskurs nio, en del Sh'bam-vick och en del BodyBalance.

Snörugby alltså, fatta vilket intervallpass! Kallt så det stod härliga till, men ungarna hade rätt sorts kläder idag (jag hurrar inombords). Den där mjuka fluffiga snön, och att få brotta ner varandra med lite tuffa tag utan att det möts av annat än skratt är faktiskt rätt härligt att få se. Och ta del av. Vi myntade ett nytt ordspråk idag: En snömulad fröken gör ingen vinter...

Sedan så har jag vickat en Sh'bam, och äntligen fick jag testa alla nya roliga discolampor! Jag har ju min Sh'bam-klass på en annan anläggning men ikväll fick jag dansa med mina gamla stammisar. Fantastiskt roligt, och ett större podium än där jag är nu gör att man verkligen kan ta ut allt. Ungefär som på bilden här ovanför, som jag fick av fotografen häromdagen.

Och kanske var jag lite övertaggad, för jag glömde att sätta mobilen i flygplansläge för typ första gången. Gissa om kära mor ringer mitt i passet! Ledsen att jag inte svarade... Nu gjorde det inte så mycket på en sådan klass, just idag. Det hade varit värre på BodyBalance-klassen.

Den klassen gick också bra, vi är fortfarande två instruktörer och idag var vi liksom på tårna bägge två tror jag. Väldigt synkade om jag får säga det själv. Och det får jag ju. Som sagt, en bra dag helt enkelt.

0 kommentarer: