Novembertips

11/27/2014 10:25:00 em jojo 0 Comments

Jag har ju, som jag tidigare nämnt, en rätt hyfsad november. Lite tröttare på mornarna, men annars så rullar det på. Och så har jag några grejer som jag tror har bidragit till en bra gråmånad, så jag tänkte bjuda på några novembertips. Helt utan någon som helst inbördes rangordning. De går säkert att ta med sig in i december med, för de som vill pigga upp sig även då.
  • Besök ett idrottsevenemang. Nog för att Vinterstudion har börjat (vilket i och för sig skulle kunna vara ett novembertips för sig), men det är speciellt att vara på plats när det tävlas. I år kommer jag för första gången på flera år inte att jobba på världscuppremiären i skidskytte, men jag har varit på ligabasket iallafall.
  • Tänd onödigt många ljus, hela tiden. Glöm inte att släcka dem när du går och lägger dig. Och testa brandvarnaren för tusan!
  • Gå på fransk temafest som ledare av Tour de France... Kanske ett lite väl specifikt råd, men herregud vad mycket komplimanger jag fick bland alla randiga tröjor, baguetter, mustascher och baskrar den kvällen! Det var dessutom väldigt skönt att inte behöva gå omkring och försöka vara snygg, cykelblöjan dödar liksom den grejen ändå. Men urringningen gick ju att reglera förstås. (Cykeln fick dock stanna på förfesten hos ägaren).
  • Passa på att åka skridskor på blanka isar. Det finns ju en fördel med att snön dröjer när det börjar bli kallt. Att tjälen lägger sig, och fina skridskoisar.
  • Gör någonting snällt för andra. Det piggar upp både dig och mottagarna. Mitt bidrag till det den här månaden var att fylla på ett litet lunchförråd på jobbet, med några konserver och andra lättlagade saker för de som inte fått med sig nån matlåda någon dag. Kanske inte de mest näringstäta målitderna, men ingen har dött av att äta nudlar, makrill i tomatsås eller gulaschsoppa nån dag.
  • Boka in något rejält att se fram mot. Jag har visst både bokat in en träningsresa till Rhodos i maj, och en konstert med Foo Fighters på Ullevi i juni. Joråsåatt.
  • Träna! Jag har dansat Sh'bam och kört en BodyBalance idag. Som varje torsdag. Visst, ibland är det lite motigt att sätta igång, men alltid lika skönt när man är klar.
  • Gör något kulturellt! Jag var på Klungans föreställning "På rätt sida om okej" igår, och känner mig fortfarande upprymd. Titta runt i tidningar, på Facebook och så vidare, kanske finns det något kulturevenemang du vill besöka. Jag tänkte försöka leta upp nån sorts musikhäppening i helgen.
  • Ät upp dig. November är nog inte rätt månad för superhälsoexperiment. Ta en bulle. En riktig sådan.
  • Bonustips. Köp en liten julklapp till dig själv, slå in den och göm den någonstans så att du hittar den lagom till jul och då har glömt bort vad du köpt...
Vilka är dina bästa novembertips? Spread the word!

0 kommentarer: