Rikedom

8/18/2014 07:59:00 em jojo 2 Comments

De som följer mig på andra medier har redan sett alla blåbär! Galet! Plockade 50 liter på en grisblink, bara 200 meter från stugan! Och lika härligt som att jag nu själv har överfullt i kyl och frys är det att jag har möjlighet att ge bort en massa blåbär till de som inte har lika lätt att hinna/kunna/vilja plocka. Eftersom jag inte har minsta lilla utrymme kvar att stoppa bären så har jag istället fyllt några kollegors och bästa vänners frysboxar. Kan inte tänka mig något bättre att ge bort än en massa c-vitamin!

Vad ger du gärna bort?

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt!
    Vi har inte alls mycket blåbär i vår skog...

    SvaraRadera
  2. Ja, det verkar verkligen vara ömse på blåbärstillgången i vårt land i år. Jag är verkligen tacksam att vår skog hade så mycket blått guld.

    SvaraRadera