Mota Olle i grind

8/03/2014 07:29:00 fm jojo 0 Comments

God morgon! Här ligger jag med skenor. I förebyggande syfte. Funkar även som preventivmedel, för vem skulle man vilja bjuda in till sängen såhär.... Haha.

Farmor hade rejäla Hallux valgus. Pappa har det med. Och mina fötter är på väg de med, speciellt den högra foten. Ibland känner jag av en ömhet under fötterna, speciellt när jag har gått omkring länge. Som i New York till exempel. Så där blev jag rätt trött i fötterna. Men säga vad man vill om USA, men drug stores i Amerikat är fantastiska och har allt och lite till och på ett ställe så hittade jag de här!

Här hemma har jag bara sett sån där gummiplutt att ha mellan tårna och ett mjukt band som man skulle trä runt foten. De satt inte kvar på foten, de gör däremot dessa. Har sovit med dem nästan varje natt sedan jag kom hem från min resa, och vi får väl se om de ger nån effekt. Min förhoppning är att de iallafall ska bromsa upp det som verkar genetiskt oundvikligt.

Lärde mig nånting nytt idag om just Hallux valgus när jag letade efter en bra länk att dela med mig av. Att risken för det är större om tån bredvid stortån är lång. Där ser man. Och gissa om både jag och min far har en långtå som ser ut som ET..? Så först tänkte jag skriva att jag önskar att jag hade fått mammas fötter istället, men då hade jag ju haft självsprickor istället...

Du som läser det här, har du ärvt nån skavank?

Som vanligt så känner jag varje gång jag skriver något sånt här att jag ändå är så tacksam för att mina skavanker är små, jag har en fin familj och fina vänner omkring mig, att jag är fullt frisk och bor i ett land i fred. Saker som egentligen ska vara självklara för varje människa men som tyvärr inte är realitet.

0 kommentarer: