Jag ska måla hela världen

8/06/2014 05:49:00 em jojo 0 Comments

Vilket härligt sommargöra! Att få måla den alldeles nya timmerstugan! Och att få göra det med min fantastiska familj! Verkar som det är fler än jag som pysslar med samma sak förresten. Både ut- och insidan är nu målad och laserad, och nu väntar vi bara på att fönsterfolket ska komma tillbaka från semestern och att vi hittar en bra elektriker, sedan ska vi kunna börja fixa kök, kamin och inredning. Vi har ingen brådska, men till jul vore det ju underbart att få sitta framför brasan och skriva julklappsrim!

Jag fortsätter min sköna, lata sommar ett par dagar till, men nu känns det ändå som om jag är beredd på att sensommarens och höstens antågande. Jag smyger igång några tankar om vad och hur jag vill träna, vad jag ska äta till vardagsmat, tänkte nog klippa mig lite innan jobbstart och tänker på en hel del andra små saker som är tecken på att vardagen och rutinerna är på väg tillbaka.

0 kommentarer: