Tjenare kexet, står du här och smular?

6/08/2014 09:10:00 em jojo 0 Comments

Uppladdning inför näst sista arbetsveckan. Och för den behövs energi! För imorgon bitti drar jag, ett gäng kollegor och 70 ungar på en tredagars paddlingstur! Fy tusan vad trevligt! Jag har snackat med Pohlman, och det verkar lovande. Ni får hemskt gärna hålla tummarna för just finväder. Torra kids är glada kids.

Testade två sorters bars. Samma bas med havrekärnor, havregryn, ägg, kokosolja, solsrosfrön och pumpakärnor. Den ena smaksatte jag med nyponskalsmjöl och torkade aprikoser, och de andra med kakao och tranbär. Mitt (eget) smaktest ger bägge sorterna klart godkänt, men de med kakao håller ihop lite bättre. Vi får väl se om en natt gör dem lite mer hållfasta. Annars har jag ju müsli till frukosten...

0 kommentarer: