Kanelkokosplättar med nykokt lingonsylt

9/16/2013 09:15:00 em jojo 0 Comments



Jaha, så blev det ännu en matbild. Jag är lite trött på mig själv, och inte så sugen på egofoton, så jag försöker nu att variera mig så mycket som möjligt. Mitt svettiga nylle har jag tagit massor av kort på, så det är ju inget nytt. Fast matbilder är ju heller inte riktigt så nytänkande som jag skulle vilja. Ska ta mig en funderare på hur jag ska använda mina bilder i bloggen. Experttips någon?

Hade jag tagit ett foto på mitt svettiga nylle hade det tillsammans med texten berättat att jag fick sällskap på kvällens step-klass av Anki! Vi delar ju på måndagsklassen, och idag trodde båda att det var vår tur. (Bättre en instruktör för mycket än två för lite så att säga). En snabb överläggning och vi bestämde oss för att köra två block var och sätta ihop till en team-klass.

Det blev toppenskoj! Anki är grym på att lära ut och jag tänker sno åt mig ett och annat tips av henne. Jag önskar att vi hann ses mer, för nu var det länge sedan vi hade möjlighet att umgås och snacka en massa strunt. Men till helgen får vi iallafall hänga och ha det gött på Super Saturday! Och Super Sunday förstås! Tjoho!

Matbild var det ja; dagens experiment får räknas till ett av de bättre lyckade! Jag kokade sylt av lingonen som inte fick plats i frysen (eller fick flytta till grannen), och nykokt sylt kräver sin plätt! Jag blandade ihop ägg, mjölk, kokosmjöl, lite fiberhusk, bakpulver, kanel och ett uns salt till en ganska fast smet. Stekte plättar och serverade mig själv en delikat måltid. Riktigt bra blev det med blandningen av kokos och kanel. Självklart ett glas mjölk till, klassisk dryck till pannkaksrätter. 

0 kommentarer: